Veel gestelde vragen

Terug naar MijnStoringsMelder

Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen (FAQ).
Staat uw vraag er niet tussen? Onder aan deze pagina kunt u uw eigen vraag stellen.

Veel gestelde vragen

  • Hoe weet MijnStoringsMelder om welk object het gaat?

    Elke sticker bevat een unieke QR-code.
    Door de QR-code eenmalig te koppelen aan een locatie weet MijnStoringsMelder na een melding om welk object het gaat en waar deze zich bevindt.

  • Moet ik nu nieuwe reparateurs gaan zoeken?

    Nee, dat is niet nodig.
    U kunt gebruik blijven maken van uw eigen bestaande reparateurs.
    MijnStoringsMelder faciliteert alleen het melden van storing en het doorzetten daarvan naar uw (bestaande) reparateurs.

  • Gaat MijnStoringsMelder ook de storingen oplossen?

    MijnStoringsMelder zorgt voor het kunnen melden van de storing (via de QR-codes) en het beheren van de storingsmelding.
    U dient zelf afspraken te hebben gemaakt met reparateurs. Vanuit MijnStoringsMelder kunt u die reparateurs dan informeren over een nieuwe storing.
    MijnStoringsMelder is onafhankelijk waardoor het geen contracten heeft met reparateurs of monteurs.
    U kunt dus gebruik blijven maken van uw eigen bestaande reparateurs.

  • Hoe kom ik aan nieuwe QR-code stickers?

    Beheerders zien in MijnStoringsMelder hoeveel stickers er in gebruik zijn. Wanneer deze (bijna) op zijn kan de beheerder vanuit MijnStoringsMelder eenvoudig nieuwe stickers bestellen. Wanneer deze op voorraad zijn heeft u de stickervellen binnen een paar dagen in huis.

  • Heeft elke QR-code sticker dezelfde grootte?

    Standaard passen er 35 QR-code stickers op één A4. Het is mogelijk om stickers in afwijkende maten te bestellen.

  • Zijn de QR-stickers ook van mijn bedrijfslogo te voorzien?

    Ja, het is mogelijk om een ander ontwerp te maken. Ook de grootte van de sticker kunt u daarbij aanpassen.
    Hieronder staat de standaard QR-code sticker. Daarvan passen er 35 op één A4-tje.

  • Kan ik MijnStoringsMelder tijdelijk proberen?

    Ja, dat is mogelijk. U kunt gratis en vrijblijvend MijnStoringsMelder twee weken uitproberen.
    U kunt dat hier aanvragen.
    Eén van onze accountmanagers neemt dan contact met u op.

  • Ik heb al een bestaand service managementsysteem. Kan MijnStoringsMelder daarop aansluiten?

    Het voordeel van MijnStoringsMelder is dat de eerste stap in het incidentproces (“het doen van de melding”) wordt geautomatiseerd.
    Door het inscannen van de QR-code is de melding digitaal beschikbaar.
    Indien gewenst kan deze melding door MijnStoringsMelder automatisch worden doorgezet naar uw bestaande service managementsysteem.
    Er zijn koppelingen beschikbaar voor meerdere bekende incidentmanagementsystemen, zoals: TopDesk, OmniTracker, Axians, Ivanti en Marval.

    Heeft u een ander pakket dan kunnen onze softwarespecialisten daarvoor een koppeling maken. Daarvoor hanteert MijnStoringsMelder een vast tarief zodat u weet waar u aan toe bent.

  • Zit ik lang aan een abonnement vast?

    MijnStoringsMelder is flexibel: een contract is per maand opzegbaar zodat u nergens lang aan vast zit.
    Uitzondering hierop zijn kortingsacties waarbij een afgesproken contractperiode geldt.

  • Moet ik een App installeren op mijn telefoon?

    Eindgebruikers hoeven geen extra App te installeren op hun telefoon. Dit is een bewuste ontwerpkeuze van MijnStoringsMelder zodat ook incidentele gebruikers of bezoekers laagdrempelig een storing kunnen melden. Niemand gaat namelijk een App installeren om eenmalig een storing te kunnen melden.
    De camera’s van moderne mobieltjes herkennen namelijk automatisch QR-codes zodat er geen extra App nodig is.

    Er is echter wel een MijnStoringsMelder App beschikbaar in de Apple Appstore en de Google Playstore die iedereen kan installeren.
    Voor beheerders heeft het wel voordelen om deze App te installeren omdat daarmee hun contactgegevens opgeslagen kunnen worden, zodat die bij het melden van een incident niet opnieuw ingevoerd hoeven te worden. De MijnStoringsMelder App is ook instelbaar in vier talen: Nederlands, Engels, Duits en Frans.

    MijnStoringsMelder is ook compatibel met andere QR-code scanner Apps zodat ook de melder ook zijn bestaande App kan gebruiken.

  • Hoe snel kan ik aan de slag met MijnStoringsMelder?

    Snel! Het is een kwestie van de stickers opplakken. Deze kunnen eenvoudig gekoppeld worden aan een locatie.
    Overstappen naar een ander incidentmanagementsysteem is niet nodig. MijnStoringsMelder kan de meldingen automatisch doorsturen naar uw huidige software.
    MijnStoringsMelder is intuïtief voor de eindgebruikers waardoor deze geen training nodig hebben.
    Voor de beheerders van MijnStoringsMelder zijn er korte video’s beschikbaar die veel voorkomende activiteiten uitleggen.

  • Wat kost MijnStoringsMelder?

    MijnStoringsMelder is er al vanaf € 14.95/maand plus eenmalig € 199 inrichtingskosten inclusief 35 binnenstickers. Alle bedragen zijn exclusief BTW.
    Vraag een vrijblijvende offerte aan voor een compleet prijsoverzicht op maat.

  • Heb ik een smartphone nodig?

    Ja,voor het scannen van een QR-code is een smartphone nodig.

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt deze hieronder stellen. Wij beantwoorden deze vaak nog dezelfde dag.

    Terug naar MijnStoringsMelder