Nieuwsbrief MijnStoringsMelder – mei 2020
Sinds de vakbeurs Facilitair hebben wij meerdere verzoeken ontvangen om MijnStoringsMelder uit te breiden met nieuwe functionaliteiten. Doordat wij MijnStoringMelder in eigen beheer ontwikkelen, kunnen we ook eenvoudiger voldoen aan dergelijke verzoeken.
Aarzel niet om uw eigen wensen door te geven aan ons. Er is meer mogelijk dan u denkt.
Hieronder staat een overzicht van de zeven belangrijkste toevoegingen aan MijnStoringMelder in de release van mei 2020:
1. Er kunnen documenten worden toegewezen aan een QR-code!
Nu kan de facilitair manager bijvoorbeeld een handleiding, onderhoudsschema of contract koppelen aan een asset. Hierdoor zijn de gegevens daar beschikbaar waar zij nodig zijn.
Het bijhouden van een gebouwdossier is hiermee erg eenvoudig.
In de onderstaande afbeelding is te zien dat de gebruikershandleiding te downloaden is voor de gebruiker.
2. Variabelen toekennen aan een asset
Een facilitair manager kan variabelen definiëren en die per asset een waarde geven. Denk hierbij aan variabelen als ‘bouwjaar’, ‘volgende onderhoudsbeurt’, ‘contactpersoon’ of een hyperlink naar een bedrijfswebsite. Deze informatie is te zien voor iedere melder na het inscannen van de QR-code.
In de bovenstaande afbeelding zijn de plaatsingsdatum en de datum van de volgende onderhoudsbeurt zichtbaar. Door dit soort informatie proactief te delen voorkomt u overbodige telefoontjes naar uw servicedesk en bespaart u tijd!
3. Per asset is nu in te stellen welke vragen er worden gesteld aan de melder. Zo kan de facilitair manager ervoor kiezen dat melders, bijvoorbeeld, geen foto’s kunnen uploaden of dat ze geen dienstverlener hoeven te kiezen. Ook kan de beheerder per asset aangeven of het invullen van de omschrijving, naam, telefoonnummer of email adres verplicht is.
4. Het is nu mogelijk om gebruikers (die niet de MijnStoringsMelder-beheerder rol hebben) alleen toegang te geven tot hun eigen gebouwen.
Daarmee kunnen facilitair managers hun klanten een account geven in MijnStoringsMelder zodat zij wel alle meldingen kunnen inzien en de statistieken, maar alleen van hun eigen gebouwen.
5. De E-mail koppeling kan nu ook in berichten in XML formaat sturen.
6. In het dashboard kan nu gezocht worden op het ID-nummer van het asset. Daarmee zijn alle storingen op een specifiek asset snel te vinden. Bijvoorbeeld: ID-1234.
7. Tot slot: na het inscannen van de QR-code kan er een organisatie-specifieke afbeelding worden getoond. Bijvoorbeeld:
Zelf ook een afbeelding toevoegen? Stuur deze aan MijnStoringsMelder@connata.nl.
Voor de volgende release werken wij o.a. aan:
1. Toestaan meerdere meldingen per asset
2. Languagepack Engels
Vragen of suggesties? U kunt ze mailen naar MijnStoringsMelder@connata.nl